Garantie

1. Product beschadigd ontvangen
Is het product bezorgd, maar is deze beschadigd of is het product kapot gegaan binnen 14 dagen? Geef uw klacht dan binnen 14 dagen aan ons door.

2. Garantieperiode
Heeft u bij ons een meubel gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk?
Wij volgen bij het afhandelen van de meubelklachten onze
algemene voorwaarden.

De garantie periode die wij geven op onze meubelen bedraagt tenminste 1 jaar.
Onze voorwaarden staan hiervoor aangegeven bij artikel 3. Gegronde klacht.

3. Gegronde klacht
Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciële doeleinden
  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • door professioneel gebruik 
  • het werken van hout (meer informatie hierover staat bij artikel 4.)
  • krom trekken van hout
  • het verschijnen van hars

4. Geen garantie op het werken van het hout of het vertonen van hars
Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter kan het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout. Tevens kunnen wij geen garantie geven op het verschijnen van hars. Wel doen wij ons uiterste best om eventuele hars plekken bij voorbaat tussen het hout uit te zagen. Echter, niemand kan voorspellen of er wel of geen hars zal verschijnen en er is helaas ook niets anders aan te doen dan het te verwijderen en eventueel licht op te schuren tot het schoon is.

5. Zelf monteren
Indien u ervoor kiest om een meubel zelf te monteren, kunnen wij hier geen garantie op geven. Wij vragen redelijke prijzen voor montage, zodat montage door ons voor iedereen een optie is. 

6. Een klacht of reparatie melden
Dit kan per e-mail, binnen 14 dagen onder vermelding van uw factuurnummer. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

• E-mail adres: info@frankswoodies.nl graag onder vermelding van uw factuurnummer.
Wij zullen uw klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

7. Duur van een reparatie
Afhankelijk van schade cq beschadiging proberen wij reparatie/omruilen altijd binnen 30 werkdagen op te lossen.
Wij nemen dan vervolgens contact met u op voor het maken van een afspraak wanneer dit u uit komt.